Felanmälan
Felanmäl problem med leveransen av el, fjärrvärme eller gatubelysning.
Felanmäl problem med leveransen av el, fjärrvärme eller gatubelysning.
Om störningen inte finns rapporterad på vår sida för driftinformation, kontakta vår driftcentral på telefon 026 – 17 85 60.
Vill du felanmäla din fjärrvärme? Om det inte är akut kan du skicka in en anmälan via Mina Sidor. Logga enkelt in med BankID. Är det brådskande ringer du vår driftcentral. Vi finns på plats dygnet runt, året runt.
Om du har problem med din internetuppkoppling, besök GavleNets webbplats.
Det finns ett par enkla saker som du själv kan kontrollera innan du anmäler ett strömavbrott till oss. För att vara på den säkra sidan, gå igenom följande checklista innan du felanmäler.
Om dina grannar har el eller om det lyser i trapphuset är det troligen fel i din egen anläggning. Kontrollera då din elcentral. Ser det ut att vara strömlöst även hos grannar kan det bero på ett fel i elnätet.
Det går ofta att undersöka vad som orsakat felet genom att titta i elcentralen.
Kontrollera att strömbrytaren är i tillslaget läge.
Återställ i så fall brytaren och kontrollera om elen fungerar normalt efter det. Om jordfelsbrytaren inte går att koppla på igen finns det ett fel i din anläggning.
Om du är fortsatt helt eller delvis strömlös efter att ha felsökt din egen anläggning ber vi dig att felanmäla strömavbrottet till oss.
Om du har en annan elnätsleverantör än Gävle Energi är det dit du ska vända dig för information om eventuellt avbrott.