Vanliga frågor just nu

Varför erbjuder ni inte fast elpris?

Vi har valt att inte erbjuda fastprisavtal

Just nu är energimarknaden rejält svängig och priset för el varierar mycket och vilket ökar riskerna både för dig som kund och oss som elleverantör. Det gör att vi har valt att sluta sälja fastprisavtal.
En del elhandelsföretag fortsätter att erbjuda fastprisavtal med längre bindningstider, och till extremt höga priser. Om man trots detta vill binda priset så bör man komma ihåg att prisnivån blir extremt hög under hela bindningstiden.

Hos oss kan du istället välja mellan ett rörligt elpris och ett timpris. Vi tittar på att lansera andra typer av produkter som alternativ till fastprisavtal inom kort.


Läs mer om de olika avtalen på denna sida
Hur kommer elpriserna se ut i framtiden?

Vi uppdaterar löpande information om läget på elmarknaden på vår webb.


Läs våra kommentarer kring utvecklingen på elmarknaden här
Hur gör jag en flyttanmälan?

Oavsett om du ska flytta, bli kund eller säga upp skickar du in din flyttanmälan helt digitalt till oss. Du signerar ditt ärende med BankID och vi skickar bekräftelser till dig så snart vi har registrerat din flytt.

Befintlig kund?

Gå direkt till flyttanmälan på Mina sidor via den här länken, du loggar först in med BankID.

Ny kund och ska flytta in?

Om du inte är kund sedan tidigare eller är kund och vill lägga till en ny adress, exempelvis fritidshus eller en ytterligare bostad.
Teckna avtal här på vår webb

Se fler frågor och svar

Kontakta oss här

Gävle Energi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen. Läs mer på gavleenergi.se/gdpr