Har du ett akut avbrott på el eller fjärrvärme?

Om störningen inte finns rapporterad på vår sida för driftinformation och det är brådskande, kontakta vår driftcentral på telefon 026 – 17 85 60.

Driftinformation

Se planerade, pågående och historiska driftavbrott.
Läs mer
Felanmälan för leverans av el Har du problem med strömavbrott?
Felanmälan för leverans av fjärrvärme Har du problem med din fjärrvärme?
Felanmälan för publika laddstationer Fungerar inte laddstationen som den ska?

Felanmälan av gatubelysning

Gävle Energi ansvarar för drift och underhåll av gatubelysningen i Gävle.

Felanmälan för trasig gatubelysning gör du enkelt via Gävle kommuns e-tjänst. Vid akuta problem i större områden, kontakta vår driftcentral på 026-17 85 60.

Felanmälan av bredband och tv

Om du har problem med din internetuppkoppling gör du din felanmälan via GavleNets webbplats.

Vanliga frågor och svar om driftavbrott

Tack vare att vi har ett modernt och väl underhållet elnät har vi ytterst sällan långvariga avbrott. Men skulle du som kund bli helt utan el under en sammanhängande period om minst tolv timmar har du rätt till ersättning.

Läs mer här

Här kan du se om vi har några aktuella eller planerade driftavbrott på vår el eller fjärrvärme.

Det finns ett par enkla saker som du själv kan kontrollera innan du anmäler ett elavbrott genom att gå igenom den här checklistan innan du felanmäler.

Gävle Energi äger värmecentralen och ser till att den fungerar. I appen eller på Mina sidor kan du enkelt felanmäla din fjärrvärme vid exempelvis läckage eller problem med varmvattnet.

Det finns några enkla saker du kan testa om du upplever att din värme inte riktigt fungerar som den ska.

Läs mer här

Gävle Energi ansvarar för drift och underhåll av gatubelysningen i Gävle.

Felanmälan för trasig gatubelysning gör du enkelt via Gävle kommuns e-tjänst.  Vid akuta problem i större områden, ring vår driftcentral på 026-17 85 60.